Klachtenregeling

Heb je een klacht? Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over de zorgboerderij. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door de zorgboerderij of een medewerker van de zorgboerderij. Wat te doen bij een klacht, er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken. Je bent altijd vrij om te kiezen welke mogelijkheid je daarvoor gebruikt. Het is gebruikelijk om het stappenplan af te lopen zoals hieronder omschreven.
  1. Bespreek de klacht met de betreffende persoon op een rustig tijdstip.
  2. Maak een afspraak met de directie (Kicky van Loon, delavie@szz.nl, 06-46199901) om over de klacht te praten. 
  3. Ga een gesprek aan met de vertrouwenspersoon (Wendy Thielen) van de zorgboerderij. Je kan via mail contact met haar opnemen (wendy@zorgbureaudelavie.nl).
  4. Ga een gesprek aan met de externe vertrouwenspersonen via Zorgbelang Brabant. Dit zijn Jan (jwalschots@zorgbelang-brabant.nl / 06 – 57 27 69 12 voor cliënten vanuit WLZ en WMO) en Sjaak (swouters@zorgbelang-brabant.nl / 06 – 39 34 89 02). Voor medewerkers is dit Corine (cgerritsen@zorgbelang-brabant.nl / 06 – 42 18 94 15).     
  5. Schrijf een brief naar de landelijke klachtencommissie. (De Geschillencommissie; www.degeschillencommissie.nl). Zie voor meer info de genoemde website.

Vermeld in de brief:

  1. Jouw naam, adres, telefoonnummer en dat van je wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die je helpt bij het maken van de brief.
  2. De naam, adres, telefoonnummer van de zorgboerderij en de persoon over wie je een klacht indient.
  3. Een zo’n uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt.
  4. De reden waarom je hier een klacht over hebt.
  5. Een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen.