Klachtenregeling
Wat te doen bij een klacht over De la Vie?
Bespreek het allereerst met De la Vie. Maak hiervoor een afspraak, zodat u op een rustig moment kunt praten. De mogelijkheden hiertoe zijn:
-Een afspraak met de betreffende persoon zelf
-Een afspraak met de directie, Kicky van Loon, delavie@szz.nl, 06-46199901.
-Een afspraak met de interne vertrouwenspersoon Ellen Geerts, ellen.delavie@szz.nl, 06-81618938
Uiteraard mogen naastbetrokkenen mee. Bespreekt u uw klacht liever met een onafhankelijke vertrouwenspersoon? Dat kan. De vertrouwenspersoon kan u ook begeleiden in een gesprek op de zorglocatie.
Contact
De organisaties waarmee we samenwerken hebben verschillende specialistische vertrouwenspersonen, afhankelijk van de wet- en regelgeving die een rol speelt bij de zorg of begeleiding. U kunt rechtstreeks contact opnemen, via de contactgegevens hieronder.
Voor Jeugdwet – voor jeugd en (pleeg)ouders
Jeugdstem
info@jeugdstem.nl
088 55 51 000
Voor Wmo of Wlz – in Zeeland
Zorgbelang Brabant | Zeeland
vpclienten@zorgbelang-zeeland.nl
0113 20 32 00
Voor Wmo of Wlz – in Noord-Brabant
Zorgbelang Brabant | Zeeland
vpclienten@zorgbelang-brabant.nl
013 594 21 70
- Schrijf een brief naar de klachtencommissie waarbij wij aan zijn gesloten (De Geschillencommissie; www.degeschillencommissie.nl). Zie voor meer info de genoemde website.
2. Rechtstreeks contact met de onafhankelijke klachtencommissie Landbouw en zorg opnemen kan ook. Vermeld daarbij:
- uw naam en telefoonnummer
- naam en telefoonnummer van uw wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die u helpt bij het maken van de brief
- naam, adres en telefoonnummer van de zorglocatie en eventueel de persoon over wie uw klacht gaat
- een uitgebreide beschrijving van de gebeurtenis
- de reden van uw klacht
- een beschrijving over wat u al heeft gedaan om tot een oplossing van de klacht te komen
Contactgegevens
Klachtencommissie Landbouw en zorg
Postbus 245
6700 AE WageningenDe klachtencommissie onderzoekt de klacht. Het kan zijn dat de commissie u belt of op de zorgonderneming langskomt voor meer informatie. Binnen een paar weken krijgt u bericht over het onderzoek. De commissie geeft dan aan of de klacht terecht is en wat er eventueel gedaan moet worden om de situatie te verbeteren.



